Translate

Ahad, 4 November 2012

TAXI KOTA KINABALU SABAH TEKSI 012-8670238


4 ulasan:

  1. haiiii... sya nak gi kota kinabalu pada 12.12.2012.... bole jemput tak kat airport kul 12.00 pm

    BalasPadam
  2. KOTA KINABALU 19 Jan. - Selari dengan kemajuan yang dicapai oleh Sabah ketika ini, daerah Putatan turut menerima tempias pembangunan yang dinikmati negeri di bawah bayu itu.

    Terletak 15 kilometer dari bandar raya ini, pembangunan di Putatan ketika ini amat pesat.

    Selain pelbagai pusat perniagaan dibuka di daerah tersebut, syarikat ternama dan institusi perbankan turut memilih Putatan sebagai destinasi baru untuk mengembangkan perniagaan.

    Biarpun bakal menjadi sebuah daerah yang berdaya maju pada masa depan, ada perancangan menarik yang cuba dilaksanakan kerajaan negeri di kawasan tersebut yang diilhamkan Timbalan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Yahya Hussin.

    Bagi pemimpin berjiwa rakyat itu, beliau mahu daerah yang sedang berkembang maju itu dijadikan sebagai sebuah bandar dalam desa dan mendapat pengiktirafan sebagai Majlis Perbandaran pada 2025.

    Menerusi Majlis Daerah Putatan (MDP), pihak kerajaan negeri merancang untuk membangunkan daerah itu ke tahap bandar maju, tetapi akan mengetengahkan konsep desapolitan.

    Bagi merealisasikan perancangan tersebut, MDP ketika ini sedang merangka pelan induk dan akan menubuhkan jawatankuasa dalam masa terdekat bagi memantau impian itu.

    Yahya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Petagas berkata, pelan induk tersebut akan dijadikan rujukan dalam membangunkan Putatan sebagai bandar maju.

    Katanya, pelan perancangan sepanjang 2011 hingga 2025 itu akan mengambil kira semua aspek termasuk pendidikan, pelancongan, ekonomi, infrastruktur dan prasarana.

    Menurutnya, setelah berjaya mencapai status Majlis Daerah pada 1 Julai 2010, sasaran seterusnya adalah menaik taraf daerah itu kepada Majlis Perbandaran menjelang 2025 dan menjadikannya sebagai bandar dalam desa.

    "Daerah Putatan kini kian pesat membangun dan berusaha mencapai status Majlis Perbandaran pada 2025. Meskipun begitu, saya mahu ia menjadi sebuah bandar dalam desa dan masih mengekalkan ciri-ciri kampung seperti sedia ada," katanya ketika ditemui, baru-baru ini.

    Kedudukan Putatan yang berada tidak jauh dari bandar raya ini dan bersebelahan dengan Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) memudahkan ia berkembang pesat.

    Mengulas lanjut, Yahya berkata, pelan induk tersebut tidak akan mengetepikan ciri-ciri Putatan sebagai sebuah bandar dalam desa, malah mampu menjadikan daerah itu sebuah bandar unik di Sabah.

    Jelasnya, beliau sama sekali tidak pernah menghalang pembangunan di daerah tersebut, tetapi pada masa sama, ciri-ciri perkampungan masih perlu dikekalkan sebagai pra syarat utama sebagai desapolitan.

    Tambahnya, terdapat 44 perkampungan di daerah tersebut dengan penduduk seramai 70,000 orang.

    Selain mempunyai kedudukan strategik, Yahya berkata, Putatan juga mempunyai potensi menjadi sebuah bandar maju berdasarkan pencapaian hasil cukai yang dikutip pada tahun lalu sebanyak RM5 juta, manakala kos perbelanjaan pengurusan sekitar RM3.2

    BalasPadam
  3. Hai brapa tmbang inanam pgi airport

    BalasPadam
  4. sabah tea garden
    Pernah minum SABAH TEA yang enak tu?.. kalau korang semua nak tahu kat rumah aku ni memang kami semua minum Sabah Tea kerana ianya bukan sekadar sedap dan menyelerakan bahkan ianya juga dapat menjadikan badan kita sangat bertenaga dan cergas. Orang kata minum air coklat panas ketika sakit, tapi minum teh sepanjang masa..

    Kalau ke Ranau jangan la tak singgah ke Sabah Tea Garden ni.. sebab suasana kat sini memang tenang dan sejuk dan sesuai untuk beriadah bersama keluarga. Sabah Tea Garden terletak di KM17, Jalan Ranau/Sandakan, Kg. Nalapak,89309, Ranau. Sabah, perjalanan sekiranya memandu secara berhemah mengambil masa lebih kurang 3 jam dari Kota Kinabalu. Sabah Tea Garden dibuka untuk lawatan orang ramai setiap hari dari 8.00 pagi hingga 4.30 petang kecuali hari cuti umum. Masuk adalah percuma tetapi untuk lawatan ke kilang teh dan tour guide dikenakan bayaran RM10.00 dan RM30.00 (dengan makan tengah hari)

    Teh yang di tanam disini mengunakan bahan-bahan organik yang tidak tercemar kepada alam sekitar. Jadi teh yang dihasilkan sangat bermutu tinggi dan dijamin kebersihannya. Disini korang boleh menikmati pemandangan ladang teh yang sangat luas terbentang dan sambil tu boleh menikmati hidangan teh yang baru dipetik dan masih fresh lagi.. Aku suka sangat biskut Tea Bites dan Teh Nalapak (Teh tarik tiga lapis).. memang unik dan sangat menyelerakan

    BalasPadam